top of page

Liderler için 3 Tüyo: Nasıl daha etkin Geri Bildirim Verebilirsiniz?

Updated: Jun 26



Etkin geri bildirim vermenin yolları

En son ne zaman bir çalışanınıza yapıcı bir geri bildirim verdiniz? Hiç onlara yüreklendirici sözlerinizle ulaştığınızı hissetiniz mi? Sizi dinledikten sonra davranışlarını ve çalışma şekillerini değiştirdiler mi?


Ah şu geri bildirim! Bir lider olarak temel sorumluluklarınızdan biridir. Çalışanlarınıza geri bildirim verip onlara güçlü ve gelişime açık alanlarını keşfettirerek çalışan bağlılığını arttırabilirsiniz.


  • İyi yapılan bir iş için olumlu bir geri bildirim vermeniz gerektiğinde bunun aşırı özgüvene veya kibire yol açmasını istemezsiniz.


  • Eleştiri yapma durumunda kaldığınızda ise bunu ifade etme yönteminize fazlaca dikkat etmeniz gerekir. Bir çalışanı kötü hissettirmek yerine ona daha iyi olması için ilham vermelisiniz.


Denge nerede? Verdiğiniz geri bildirimleri nasıl geliştirirsiniz?


1. Amacınızı belirleyin. Neden geri bildirim veriyorsunuz?


Bir çalışanınızı ofisinize çağırdınız. Yüzlerinde bir gülümseme ile odaya girseler de gergin olduklarını biliyorsunuz. Ne beklemeleri gerektiğini bilmiyorlar, bu yüzden siz uzun giriş konuşmanıza devam ettikçe onlar daha da fazla geriliyorlar.


Gerilim dolu anları azaltmak için konuşmaya şunun gibi bir şeyle başlayın: “Seni bu projede yaptığın iş hakkında konuşmak için çağırdım. Amacım ikimizin de güçlü ve gelişim alanlarını anlaması ve gelecekte daha iyi bir iş çıkarmak...”


Geri bildirimin amacında net olun ve her zaman konuşmanın en başında belirtin. Geri bildirim her zaman çalışanın davranışlarında değişim ve gelişim olması için yapılmalıdır..


2. Çalışanları duyun.


Geri bildirim alan bir çalışandan bekleyebileceğiniz en kötü şey ne olabilir? Savunmacı bir tavır. İnsanlar kendi yaptıkları işlere değer verirler. Eğer işlerini eleştirirseniz, onu savunmaya çalışacaklardır. Kişi, ya bakış açısını açıklamaya çalışacak, ya da gözle görülür bir şekilde öfkeli bir yüzle sizi dinlermiş gibi yapacaktır.


Eğer çalışanınızın söyleyeceği bir şey varsa, onu dinleyin. Belki de durum algıladığınızdan daha farklıdır. Belki de önünüzde oturan insan hatalardan tam olarak sorumlu değildir. Belki de onların niyeti iyidir, bu yüzden iki tarafında neyin yanlış gittiğini bulması gerekmektedir.


Eğer konuşmuyorlar fakat yüzlerindeki kızgın ifadeyi görebiliyorsanız, onlara: “İşleri farklı bir şekilde yapma konusunda bana katılıyor musun? Benim önerilerimin iyi olduğunu düşünüyor musun? Sen çözüm olarak ne öneriyorsun?” diye sorun.


Unutmayın: Geri bildirim tek taraflı fikirlerin sunulması değildir. Karşılıklı iletişim şeklinde yapılmalıdır.


3. Zamanlama her şeydir!


“Bu projede yaptığın işi beğenmedim. Geçen seferkiyle aynı hataları yapmışsın.”


Bir dakika, ne? Geçen sefer neden söylemediniz? Unutmayın: ne kadar erken geri bildirim verirseniz, herkes için o kadar iyi olur. İlk olarak, çalışanlarınız sadece işleri hakkında ne düşündüğünüzü öğrenmek için günlerce ya da saatlerce beklemeyi sevmezler. Zamansız geri bildirimler, etkisiz liderliğe neden olan büyük bir sorundur.


Olabildiğince sık bir şekilde geri bildirim verin. Her seferinde çalışanlarınızı odanıza çağırmak zorunda değilsiniz; tasdik, eleştiri ya da öneri işlevini gören kısa ve öz şeyler söyleyebilirsiniz. Onların devam eden performanslarına değer verirseniz, ortaya daha iyi bir iş çıkartacaklardır.


Net ve zamanlı yapılan bir geri bildirim iki yönlü iletişim için zaman bırakacaktır – bu başarının tarifidir. İşte size hatırlanması gereken en önemli işe yarar bilgiler:


  • Çok spesifik geri bildirimler verin ve çalışanlarınıza davranışlarını neden değiştirmeleri gerektiğini açıklayın. Amacı netleştirin!

  • Onların fikirlerini alın. Eğer geri bildiriminize katılmıyorlarsa, onları dinleyin.

  • Geribildiriminiz sorgulanan davranışla bağlantılı olmalıdır. Geribildirimin en güçlüsü olabilen en yakın zamanda yaptığınızdır.


Şimdi derin bir nefes alın. Bugün geri bildirim vermeye hazır mısınız?

Recent Posts

See All

コメント


bottom of page