top of page

Ä°NSANLARI NASIL MOTÄ°VE EDERSÄ°NÄ°Z?

Updated: Apr 26




Siz hiç ‘’Benimle birlikte çalışan insanları nasıl motive ederim?’’ diye sordunuz mu?


Spoiler alarmı: İnsanları motive edemezsiniz, tıpkı bir ata zorla su içiremeyeceğiniz gibi.


Gerçek: İnsanlar, katkıda bulunma seviyelerinden ve değerli görülmelerinden motive olurlar.


Eğer iyi insanları motive etmek senin meselen ise hatırla: İnsanlar katkıda bulunmak ister.


Öyleyse neden çoğu insan işinden nefret eder? Neden çoğu insan demotivedir? Cevap insanların bulundukları katkı için yeteri kadar değer verilmemeleridir.


‘’ Bir işte mutlu olabilmek için; çalışanlar, katkılarının bir işe yaradığını bilmek isterler.’’


Çalışanlar; onlardan ne beklenildiği, sorumluluklarının ne olduğu ve verimlerinin nasıl ölçümlendirilecek olduğu bilinen bir iş yerinde gelişirler.


Onlar; ne kadar otoriteye sahip olduklarını, projelerin ne zaman tamamlanacağını ve bir sorunları olduğunda kime gideceklerini bilmek isterler.


Onlar; yeteneklerinin ve bilgilerinin iyi bir şekilde kullanılmasını; eğer gerekli bilgi ve yeteneklere sahip değillerse, o yetenekleri kazanmak için bir fırsat verilmesini isterler.


Motive olmuş çalışanlar; iyi bir iş yapmak için gerek duydukları tüm bilgilere sahip olmak isterler. İyi bir iş yapmak için gerekli olan paraya, raporlara ve iyi araçla ve ekipmanlara sahip olmak, onlar için çok önemlidir.


Onlar; iş ile ilgili meselelerin tartışılmasına ve çözülmesine dahil olmak isterler. Böylece geçerli çözümler üretebilirler.


Problem çözme kabiliyeti, çalışan bağlılığının ve mutluluğunun önemli bir anahtarıdır.


Benim yönettiğim yeni bir araştırmada problemleri neden çözmedikleri çalışanlara sorulduğunda onların verdiği bazı cevaplar oldukça aydınlatıcıydı.


BEN PROBLEMLERİ ÇÖZMEM ÇÜNKÜ BENİM PATRONUM:


  • Tüm cevaplara sahip.

  • Zaten kendisi yapar.

  • Aşırı detaycı bir ÅŸekilde ve müdahale ederek yönetir.

  • Keyfi amaçlar için emir verir.

  • Her zaman benim yaptığımın daha iyisini bilir.

  • DoÄŸru yaptığımı hiç düşünmez.

  • Hatalarımı cezalandırır.

  • Kendi alanını korur.

  • Anlamadığım ÅŸirket politikalarına güvenir.

İnsanları motive etmenin en iyi yollarından biri, her insanın en iyi ve en parlak yanlarını kullanmaktır. Çalışanları, kendilerini ve şirketi etkileyecek problem çözme ve karar verme işlerine dahil edin.


Problemleri çözme ve kararları verme gibi işleri tek başımıza çözme içgüsüne karşı koyduğumuz zaman-özellikle genelde yönetim tarafından çözülen stratejik büyük resim kararlarını-motivasyon bariyerini aşmış oluruz.


Eğer bu hali hazırdaki alışkanlıklarınız ve inançlarınıza karşı gelirse, stratejik sürece herkesin katılımını sağlamaya başlamak çok önemlidir. Bu işlem yavaş başlayıp verimsiz gibi gözükse de uzun dönemdeki kazanımı muazzamdır.


Stratejik planlama araçlarını ve sistemlerini takım içinde paylaşmak, sizin yükünüzü hafifletmekle kalmayacak; sonuç, katılım ve uygulama açısından da daha iyi sonuçlar verecektir.


Toplantıları; gözden geçirmek, planlamak, tartışmak, anlamak, çözmek ve karar vermek için bir fırsat olarak kullanın.


Sorunlar ve kararlar hakkında bildiğinizi okumayı tamamen hayatınızdan çıkarın. Takımdaki her bir bireyin güçlü yanlarını motive etmek için toplantılarınızı onlarla paylaşın.


Herkesi içeren ve anlamlı katılımlara yol açan, problem çözücü ve karar verici süreçler oluşturun.


Hiçbir şey, katılım ve yetenekler sayesinde, saygı duyulmak ve değer verilmekten daha motive edici olamaz.


BÄ°R PATRON OLARAK:


  • Tüm doÄŸru sorulara sahip,

  • DiÄŸerlerinin harekete geçmelerine yardımcı,

  • Destek veren,

  • Anlamlı hedefler üretmede ve baÅŸarmada yardımcı olan,

  • Herkesin en iyi taraflarını gören,

  • Her bireyin iyi bir iÅŸ çıkaracağını bilen,

  • BaÅŸarıları ödüllendiren,

  • Takımdaki her insanı geliÅŸtiren,

  • Takımına iÅŸe yarayan iÅŸ politikaları üretmede yardımcı olan,

BÄ°RÄ° OL.


Bir dahaki sefere kendinizi; etrafınızdaki insanları, motive olmamalarına veya karar vermekte zorluk yaşamalarına sinir olurken bulursanız herkesi masaya çağırın. Çalışanlarınız, sizin bu konuyu sormuş olmanızın yarattığı şoku atlattıktan sonra neşeyle parlayacaklardır. Oturun ve manzaranın keyfini çıkarın.


Ruth Schwartz

4 views0 comments
bottom of page