Ne iş yapıyorsun? Oldukça basit bir soru fakat birçok çalışan için cevaplanması da bir o kadar zor. Gallup’un yapmış olduğu bir araştırmaya göre, çalışanların sadece yarısı, iş yerinde onlardan ne beklendiğini anlıyor. Bununla birlikte yöneticilerinin de sorumluluk alanlarının kendilerine net anlatılmadığını düşünüyorlar. Ayrıca araştırma sonuçları gösteriyor ki, yöneticiler de iş tanımı söz konusu olduğunda işin kendilerinden ne beklediklerini anlamamak konusunda çalışanlarla eşit durumdalar.
Bununla beraber netlik, iyi yazılmış bir iş tanımdan daha iyidir. Gallup’un araştırmacıları, dünyanın her yerindeki verileri inceleyerek, şirketin misyon ve vizyonu ile çalışanların yaptıkları işin birbirleri ile uyumunu nasıl anladıklarını buldular. Yöneticilerin çalışanların işlerini anlayabilmeleri için yapmaları gereken 3 şey vardır: çalışanlarına işlerini önceliklendirmede yardımcı olmak, performanslarını takip etmek, çalışanların herhangi bir soru veya endişelerine cevap verebilmek için kendilerini ulaşılabilir kılmak.
Bu eylemlerin her biri, daha iyi bir performansını çıktıları ile ilişkilidir. Örneğin Gallup'a göre beklentilerin açıklığı iş yerinde verimliliği %10, güvenliği ise %20 artırdığını ortaya koydu. Ayrıca, yöneticiler bu üç maddeyi ne kadar iyi yerine getirirse, çalışanların bir birlerine ve iş yerine bağlılığı da o derece artar. Önceliklerini planlamada çalışanlarına yardımcı olan yöneticiler, çalışanların %38 daha fazla bağlılık sağladıklarını gözlemlemişlerdir.
Çalışanlar kendilerinden ne beklendiğini tam olarak anlayamadıklarında performans hedeflerine ulaşmaları da zordur. Beklentileri açıkça anlatan yöneticiler, daha iyi performans üreten çalışanlarla birlikte uzun süre sonuç üretirler.
Gelin TTI Success Insights'ın “pozisyon normu oluşturma süreci” ile daha sistematik ve düzenli bir çalışma ortamı yaratalım.
Kommentare